BREAKING NEWS

Info Artis

Advertisement

?max-results="+numposts5+"&orderby=published&alt=json-in-script&callback=recentarticles8\"><\/script>");

Category 7

Jul 10, 2011

Cerita ku di Bulan Ramadhan

Santai Bersama BEN ASHAARI


hihi assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang
ke blog saya pada kali ini..hehe...ok hari ini saya ada menyertai satu segmen yang 
dianjurkan oleh otai blogger kita iaitu Abg Body!! hehe siapa lagi kalau
bukan Ben Ashaari ..ok..kalai ini segmennya bertajuk Cerita Ku di Bulan Ramadhan.

ok...saya akan menceritakan kisah benar yang pernah terjadi pada
bulan puasa yang lepas.....kisah ini berlaku masa saya berumur 11 ,skung ni saya
dah berumur 17 kira 6 tahun lepas la kalau tidak silap..kejadian ini berlaku pada petang hari dalam
pukul 5.30 petang macam tu la...ada la seorang budak yang tidak dikenali....sebab masa tu saya baru je
perpindah kampung dan rumah!!haha..ada la seorang budak bodoh dengan 2 lagi sepupunya...!
masa tu saya duk jalan-jalan la sebab saya kan budak baru di kampung tersebut..so ronda
-ronda la dulu..sambil menanti azan magrib berkumandang untuk berbuka ...dalam perjalanan
yang penuh keasyikkan tu..datang la mereka bertiga lalu melontarkan satu biji bom!(haaa boom..mati aku)
mercun la..haha...di lontar tu tepat di depan kaki aku...ceh kurang ajar punyer budak lontar
mercun bola...dah la bunyinya kuat...sampai aku deman satu malam..haha! sebab terkejut...hehe
pada malam tersebut kawan datang mai rumah(anak jiran) ajak main mercun sekali apalagi
saya pintas bangun dalam otak ni nak pi balas dendam kepada rumah budak tersebut..!! haha akhirnya misi tercapai apabial..gua pi beli satu paket mercun bola..! gua pi lontar kesemua mercun bola tersebut di
rumahnya..!! sampai rumahnya macam terbakar gua tengok...haha siap ayah dia bawak keluar parang..
apa nak takut sebab gua duk jauh!1 just lastik!!..hehe..tu la balasan kerana berani berbuat sedemikian kepada aku..dia belum kenal lagi siap gua ni..!! haha..so pagi tersebut..! ada orang mai rumah aku..(mak budak tersebut) datang cakap anak cik ni..kurang ajar betul al..sebab duk main mercun bola lepas tu lontar plak kat rumah saya..haha!! sekali aq keluar cakap mak cik...sedarkan anak macik dulu ok..sebab anak makcik yanh bodoh tu lontar mercun bola di depan saya sampai deman...tersentap makcik tu..haha! lalu dia pulang tak mai-mai dah..!sekian habis..

3 comments :

  1. pergh, siyes kes ni:D
    baru pindah dah tunjuk hero ha....

    [http://kulitkalercoklat.blogspot.com/2011/07/cerita-ku-di-bulan-ramadhan.html]

    ReplyDelete
  2. hahaha..hero malaya ni!

    hee..bru follow juge =)


    http://aimieamalinaazman.blogspot.com/2011/07/cerita-ku-di-bulan-ramadhan.html

    ReplyDelete

 
Copyright © 2013 Luqman Hakim
Share on Blogger Template Free Download. Powered byBlogger