FAKTA MENARIK : AIR MANI SEBAGAI AWET MUDA

Posted by Luqman Hakim


Menghilangkan Jerawat dengan Masker Sperma
Hasil kajian Johnson dan Everitt dalam bukunya Essential Reproduction (2000) menjelaskan bahawa air mani mengandungi kandungan gizi yang tinggi.Kandungan gizi yang tinggi dalam air mani dan sperma membuat manfaatnya menarik untuk diteliti, salah satunya untuk kecantikan seperti menghilangkan jerawat dan menjadikan wanita awet muda.
Benarkah sedemikian?
Dalam ejakulasi (kira-kira satu sendok teh) air mani sudah mengandungi 150 mg protein, 11 mg karbonhidrat, 6 mg lemak, 3 mg kolesterol, 7 % US AKG kalium, tembaga dan seng.


Selain itu, air mani juga mengandungi gula, protein dan asam amino, mineral, vitamin, hormon, asam laktat, urea, asam urat dan nitrogen.
Tingginya kandungan gizi ini membuat air mani dan sperma banyak dimanfaatkan untuk mengubati berbagai penyakit, seperti diabetes dan depresi. Penggunaan sperma juga pernah digunakan untuk mengubati jerawat, meskipun sebenarnya belum ada kajian yang membuktikan efektivitasnya.

Metode masker sperma bahkan diketahui telah digunakan sejak zaman Mesir Kuno (5000 SM).Secara teori, penggunakan masker sperma dinilai cukup masuk akal karena sperma mengandung sejumlah nutrisi yang bermanfaat untuk rawatan kulit. Seperti Netdoctor, air mani dan sperma banyak mengandung ascorbic acid (vitamin C) dan vitamin B12, yang dapat membantu seseorang kelihatan lebih muda dan cantik.

Vitamin C mendorong pertumbuhan rantai protein dalam kolagen, yang merupakan bahan utama dalam semua jaringan berserat. Vitamin C juga merupakan antioksidan yang boleh mendetoksifikasi atau menyingkirkan racun-racun dan kotoran yang ada di permukaan kulit.

Kehadiran vitamin C dalam air mani adalah untuk memastikan bahawa sperma terlindung dari radikal bebas dan meningkatkan jangka hayat sel sperma.

Selain itu, ianya juga mengandungi antioksidan dan menjamin bahawa sperma bebas dari radikal bebas penyebab kulit kusam dan cepat keriput. Kandungan yang sama juga boleh diperolehi dalam produk-produk perawatan jerawat dan anti penuaan yang dijual di pasaran.

Related Post



arysa qistina said...

bahahahha! yekkk....

nurkaloi said...

info menarik
tp cm tak sggup plak semate2 nk cantik
euwwww

nurhamizatulzullraooh said...

info yang menarik..tapi boleh percaya ke?siapa yang tak nak cantik tapi mengelikan mana nak dapatkan bekalan macam tu?ada ke jual kat pasaran?

Forex Expert Advisor Free Download said...

mai cni satu liter spuluh ringgit hu3

Adam said...

Apa kata dapatkan sahaja drpd suami masing2?

Yana Rosli said...

saya dah cuba.. memang berkesan

hakim Mahmud said...

yana dah cuba ke

muhammad said...

Waa...tp isteri sy terbatuk lah nga bau 2...

muhammad said...

Tp wife sy terbatuk ble bau air 2...cmne ek...

Dragon Wan said...

Dh bg kt wife...dia terbatuk lak tgk air 2

Dragon Wan said...

Wife xsuka

Mr Yusri said...

Caya lah yana

Mr Yusri said...

Caya lah yana

NORULES FARTEAHAH said...

btul ke berkesan??? muka sy berjerawat tp rmai yg bgthu sy tuk cuba kaedah ni..tp xthan la ngn bau die..hhehe

hakim Mahmud said...

yup memang berkesan nak bgi tegangkan kulit muka pon boleh.

Ain Kamus air said...

Saye banyak jerawat tapi x sanggup nak guna

Ain Kamus air said...

Saye banyak jerawat tapi x sanggup nak guna

hakim Mahmud said...

kalau tak sanggup nak guna bole pm saya terus sebab saya ada tahu satu produk yg 100% tanpa bahan kimia mungkin boleh dan mujarab kepada awak.

Post a Comment