May 16, 2012

SINOPSIS DRAMA BERSIRI INDERA JONED | SLOT AKASIA TV 3

SINOPSIS DRAMA BERSIRI INDERA JONED | Assalamualaikum dan salam 1Malaysia buat anda semua, di sini saya sangat gembira kerana anda semua sudi datang dan masuk ke blog saya semata-mata untuk membaca dan mengetahui informasi yang berkaitan dengan drama bersiri baru di tv 3 slot akasia iaitu drama bersiri indera joned.

Antara para pelakon drama bersiri indera joned adalah seperti Aiman Hakim Redza, Anzalna Nasir, Puteri Sarah, Hairul Azreen, Syazwan Zulkifly, Qushairi Razali (Qi) dan ramai lagi.


indera joned
SINOPSIS DRAMA BERSIRI INDERA JONED

Indera Joned mengisahkan Indera Joned yang dianggap sebagai seorang lagenda di Bukit Bunuh. Beliau amat dikenali sebagai pejuang yang sentiasa mempertahankan harta pusaka daripada dirampas oleh kumpulan Bintara Hitam.
Setelah bertahun lamanya, kini Bukit Bunuh terkenal dengan kewujudan pelbagai bahan artifak yang amat berharga. Sekumpulan anak muda bersama Prof. Dr. Azli telah tiba di Bukit Bunuh bagi melakukan aktiviti ekskavasi dengan bantuan pertolongan Epul. Namun pelbagai dugaan dan cabaran terpaksa mereka tempuhi. Berjayakah mereka menjumpai artifak berharga? Apakah kaitan pengembaraan ini dengan mitos Indera Joned?



EmoticonEmoticon