Feb 4, 2014

Berita Terkini Insuran Kenderaan Kereta Naik Mulai 15 Februari 2014

Berita Terkini Insuran Kenderaan Kereta Naik Mulai 15 Februari 2014 |Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sedang mencari informasi berkaitan dengan Insuran Kenderaan Kereta Naik Mulai 15 Februari 2014.

Berita Terkini di Malaysia ini semua berkaitan dengan Insuran Kenderaan Kereta Naik Mulai 15 Februari 2014 mungkin akan meresahkan mereka yang ingin membeli kenderaan baru. Sebelum itu anda jangan melatah dahulu , dengan perjelasan mengapa punca kenaikan harga insuran kenderaan kereta yang bakal dinaikkan pada 15 Febuari 2014 ini.

logo takaful


Antara punca kenaikan harga insuran kenderaan adalah kerana tahap pemilikan kereta di Malaysia berada di tahap TINGGI serta kadar kemalangan juga tinggi dan tuntutan di Malaysia telahpun meningkat dengan begitu kerata. Selain itu , kos rawatan di hospital serta perbelanjaan perubatan dan kos membaiki kenderaan serta alat ganti kereta telah meningkat.

Punca kenaikan harga insuran kenderaan kereta mulai 15 Febuari 2014 disebabkan juga oleh surat rasmi daripada persatuan Malaysian Takaful Association yang bertajuk  " New Motor Cover Framework - Gradual Premium Adjustment " juga turut dimaklumkan mereka akan menaikkan kadar premium insuran kenderaan pada 15 Febuari 2014.

insuran kenderaan kereta naik

insuran kenderaan kereta 2014 naik

Sekian sahaja entri saya berkaitan dengan Berita Terkini Insuran Kenderaan Kereta Naik Mulai 15 Februari 2014 yang telah ditulis oleh Hakim Mahmud




EmoticonEmoticon