Sep 25, 2014

Proton Iriz Taraf 5 Bintang Di Ujian Asean NCAP 2014

Proton Iriz Taraf 5 Bintang Di Ujian Asean NCAP | Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang ke blog saya. Kali ini saya ingin berkongsi satu berita yang sangat membangga semua rakyat Malaysia ini berkaitan dengan kereta keluaran baru proton iriz 2014 telah mendapat pengiktirafan sebagai kereta bertaraf 5 Bintang, sekali gus ini akan menaikkan kembali jualan kereta keluaran proton iriz ini. Berikut adalah info penuh tentang Proton Iriz Taraf 5 Bintang Di Ujian Asean NCAP 2014 .

Proton Iriz Taraf 5 Bintang Di Ujian Asean NCAP


Hari ini, di mana Asean NCAP telah mengeluarkan keputusan rasmi ujian makmal terhadap impak kemalangan melibatkan keluaran terbaru Proton Iriz 2014. Menerusi laporan ujian makmal tersebut, taraf perlindungan Proton Iriz bagi golongan dewasa adalah pada kadar yang cemerlang iaitu 5 bintang manakala taraf keselamatan untuk kanak-kanak adalah 4 bintang. Dengan tahap keselamatan berstatus 5 Bintang oleh Asean NCAP, Proton Iriz sekaligus telah menewaskan pesaing terdekat  iaitu Perodua Axia yang hanya memiliki taraf keselamatan sebanyak 4 Bintang.

Gambar Perbezaan Impak Kemalangan Proton Iriz, Perodua MYVI, dan Perodua Axia 2014.


Proton Iriz Taraf 5 Bintang Di Ujian Asean NCAP 2014

Terima kasih kerana sudi membaca entri Proton Iriz Taraf 5 Bintang Di Ujian Asean NCAP 2014 yang telah ditulis oleh Hakim Mahmud , Sumber rasmi google.

1 Add Comment so far

Fuhh.. boleh tahan jugak kete ni.. terbaiklahh


EmoticonEmoticon