Sep 28, 2014

Tempat Pelancongan Menarik Di Kelantan

Tempat Pelancongan Menarik Di Kelantan |Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang ke blog saya di sini saya ingin berkongsi dengan anda senarai tempat pelancongan menarik di Malaysia. Tapi oleh kerana ramai yang bertanya kat kelantan tempat menarik untuk dilawati kat mana ya? itu adalah soalan dari salah seorang rakan saya. Baiklah tanpa membuang masa lagi saya kongsikan Tempat Pelancongan Menarik Di Kelantan.

Saya mulakan dengan Negeri Kelantan sebab disitu la tempat saya dilahirkan serta saya dibesarkan.Mungkin ramai yang sudah kenal dengan Negeri Kelantan tapi ramai yang kurang berpengetahuan dengan tempat-tempat menarik yang ada di Kelantan atau mereka yang kenal dengan pusat pelancongan seperti Pantai Cahaya Bulan (PCB) ataupun Bazar Tok Guru.

Tempat Pelancongan Menarik Di Kelantan

1. Pasar Cik Siti Wan Kembang

Pasar Cik Siti Wan Kembang

Jika korang nak tahu Sejarah Pasar Cik Siti Wan Kembang di Kelantan boleh baca di Sini.

2. Pantai Cahaya Bulan

Pantai Cahaya Bulan

Pantai Cahaya Bulan

Pantai Cahaya Bulan

3. Bazar Tok Guru

Bazar Tok Guru

4. Pantai Tok Bali 


5 . Kawasan Bebas Cukai Rantau Panjang

Kawasan Bebas Cukai Rantau Panjang

6. Masjid Beijing di Rantau Panjang


7. Air Terjun Gunung Stong


Untuk pengetahuan anda semua, air terjun ini adalah air terjun tertinggi di Asia Tenggara. Saya bangga jadi Anak Kelantan.Kekalkan pemerintahan yang sedia ada kerana saya takut bila ada perubahan mesti landscape juga turut berubah.

Baiklah hanya sampai di sini saja penulisan saya. Mahu rehat pula sudah penat menulis entri ini mengambil masa dalam 1-2 jam baru siap . Memang nampak simple tapi bila kita menulis dari hati dan niat untuk berkongsi dengan orang ramai 1-2jam pon rasa sekejab.

Terima kasih kepada anda yang sudi membaca hasil tulisan saya ini. Jangan lupa untuk tinggalkan komen tentang entri Tempat Pelancongan Menarik Di Kelantan di bawah ini ok.




EmoticonEmoticon