Apr 18, 2012

PERMOHONAN JPA 2012 UNTUK LEPASAN SPM | SYARAT-SYARAT PERMOHONAN

PERMOHONAN JPA 2012 UNTUK LEPASAN SPM | SYARAT-SYARAT PERMOHONAN | Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua, Permohonan JPA 2012 Kepada Pelajar Lepasan SPM 2011 Di Bawah Program Khas (Jerman, Perancis, Jepun Dan Korea). Permohonan ini dibuka mulai 16 April 2012 (Isnin) sehingga 22 April 2012 (Ahad).


Syarat-syarat permohonan : - 
Permohonan adalah dipelawa daripada calon-calon yang menduduki SPM padatahun 2011 bagi kali pertama untuk mendapatkan tajaan Jabatan PerkhidmatanAwam (JPA) bagi mengikuti pengajian di luar negara. Calon-calon yang berjayadipilih bagi program luar negara dikehendaki mengikuti kursus persediaan dikolej-kolej yang ditetapkan di dalam negara sebelum mengikuti pengajian di luarnegara.
Calon-calon mestilah memenuhi syarat-syarat umum dan khusus permohonan seperti di bawah..
Syarat-Syarat Umum
a) Warganegara Malaysia.
b) Umur belum mencapai 18 tahun (19 tahun bagi pelajar peralihan) pada 31Disember 2011; dan
c) Mempunyai kesihatan yang baik dan t idak mengidap penyakit-penyakitkritikal seperti Hepatitis, Aids, HIV dan sebagainya.
syarat-syarat lain <<< BACA SINI..
PERMOHONAN TAJAAN JPA LEPASAN SPM : - 
Permohonan program penajaan JPA menggunakan ePermohonan memerlukan pendaftaran akaun pengguna yang boleh dilakukan dengan menekan butang ‘Daftar’ di Halaman Utama ePermohonan. Pendaftaran akaun ini adalah percuma dan hanya perlu dilakukan sekali sahaja (Single Sign-On) untuk setiap pemohon.Pemohon perlu menggunakan akaun yang sama untuk memohon apa-apa program penajaan yang menggunakan ePermohonan.
Permohonan sila layati pautan SISTEM PERMOHONAN TAJAAN JPA dan sila daftar terlebih dahulu untuk mendapatkan borang.
PANDUAN MEMBUAT PERMOHONAN : - 
Sebelum membuat sebarang permohonan sila baca panduan mohon JPA Online di PANDUAN PERMOHONAN JPA 2012.


EmoticonEmoticon