Jan 21, 2011

Dengan berblogging akan dapat dosa dan pahala?

Hi Assalamualaikum kepada pengunjung yang setia berkunjung
pada malam yang indah ini saya ingin berkongsi tentang 
dosa dan pahala dengan cara berblogging.
saya harap anda semua tidak tersinggung akan
entri saya ini.saya mohon maaf..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Cara mudah untuk mendapatkan pahala dengan berblogging:
cara-caranya ialah  eratkan silaturrahim..

ok.ni selalunya berlaku especially student2 yang study kat luar negara..dorang buat blog biasanye dorang akan cerita tentang apa yang dia buat hari tu..apa yang dia rasa..dia pegi mana..and macam2 la! so, diorang amik alternatif untuk menggunakan blog sebagai medium dorang dapat berhubung dengan family @ kawan2 dorang kan...sweet kan!hehe..tak de la..kalau sape2 yang study kat russia / ireland / japan and sebagainya, so kalau dorang nak contact @ call dengan family diorang mesti mahal kan! kalau hari2 call? wah..mau pengsan la nak membayarnya kan.so, dorang amik alternatif dengan berblogging ni untuk cerita diorang sakit ke..rindu ke..pegi mane ke..and sebaginya..so, family diorang boleh tau apa yang anak dia rasa and lalui kat negara orang tu..so, parent diorang tak de la risau sangat kan!


selain itu
kongsi ilmu / tips 
ok..ni kita boleh nampak banyak blog2 yang dibina hanya untuk tutorial @ tips2 yang berguna..yang ni memang bagus and mulia..sebab ape mulia? bila diorang ada share sesuatu ilmu tu, and once bila orang praktikkan maka secara tak langsung dia pon dapat pahala kan..free2 je dapat pahala..kalau 10 orang praktikkan..bape pahala yang dia dapat?hehe..tapi tu la..pahala and dosa hanya Allah yang tentukan..so, berblogging lah dengan cara yang betul k....kongsi la ilmu di dada tu dengan semua orang..sebab sekali kita bagi ilmu kat orang, berganda2 yang kita akan dapat lepas tu..



huh! panjang betul kan  merepek and membebel atas ni!haha...mesti penat korang nak baca..ke ada yang dah termuntah2 nak baca kat atas ni!haha..gila kejam owh korang ni..tak kan sampai muntah kot!hehe..anyway, korang ada kat nombor yang mana satu? hehe..jawapan dia hanya korang je tau..semuanya terletak kat hati korang...kalau aku? aku nak kan kepuasan ang kongsi tips and ilmu je..hehe..sebab aku rasa puas bila apa yang aku kongsi kan orang dapat terima dengan baiknya..




Cara-cara mendapat dosa dengan berblogging:
caranyer ialah seperti berikut:
Memutuskan Silaturahim dengan cara
sombong dengan blogger lain dan tidak mahu bertegur sapa
sesama blogger

Berbohong
dengan cara mengopy paste entri orang lain
dengan ini secara automatik kita akan mendapat dosa.

tidak melindungi pakaian dan tubuhnya 
dengan cara meletakkan gambar yang seksi
atau gambar yang dapat lelaki suka lihat.

Menyebarkan Fitnah
dengan cara...suka menfitnah orang tanpa usul
periksa ini akan mendatangkan  kemurkaan kepada si
pefitnah.


terima kasih kerana u all sudi menbaca entri saya ini.
saya harap anda semua dapat membezakan yang mane
baik dan yang mane buruk...salam


6 Add Comment

tawu tape.ramai yg wat blog then dedahkan psl cerita2 artis la ape.kesian artis tu asek kene rijek je.

btl 2..moh kite bertgr sapa..=p

terima kasih untuk peringatan ni.. :)

ramai sgt wanita yg meletakkan gmbr mendedahkan aurat...

owh..mcm kenal entry ni...
hehe...yup2...sgt setuju dengn kamu


EmoticonEmoticon