Jan 23, 2011

MALAYSIA OPEN Finals – bertuah nombor 7 untuk Lee Chong Wei

ms-podium-yl-646-malo2011Badminton peminat berbondong-bondong ke Kuala Lumpur Stadium Putra untukmenonton pahlawan Malaysia Lee Chong Wei pertempuran Taufik Hidayat dariIndonesia di final final dan Lee disajikan beberapa badminton tanpa cacat dan notauntuk boot.

Oleh Adrian Kok, badzine Koresponden tinggal di Kuala Lumpur. Gambar: YvesLacroix untuk Badmintonphoto (live)

Suasana di Putra Stadium adalah letupan sebagai pengumuman datang untukperlawanan kelima dan akhir dari 2011 Proton Terbuka Malaysia. Kedua-dua pemain,sudah lagenda dari permainan, disambut dengan tepuk tangan banyak oleh orangramai.

lee-chong-wei-yl-327-malo2011Sebuah awal yang mantap dari Lee memberinya memimpin di game pertama. bentuksempurna-Nya benar-benar merupakan kelanjutan mulus dari kemarin menangmelawan Chen Long. Taufik tampak tak berdaya sebagai Lee memerintah setiap reli.Dalam bentuk-Lee dikurung perlawanan pertama harfiah dalam hitungan minit.

Sekali lagi Lee mengambil memimpin besar di perlawanan kedua dan locengkematian terdengar untuk peluang Taufik sebagai juara bertahan memiliki emasdalam genggaman-Nya dengan margin 18-8 memerintah.

Permainan kemudian berbalik sebagai Lee mulai terganggu dengan kesalahansementara Taufik tiba-tiba mendapati tenaga, kekuatan, ketepatan dan keyakinan:segala sesuatu yang diperlukan untuk mengambil kesempatan untuk mengejarketinggalan dengan Lee. Tapi setelah membiarkan temannya dan musuh untukpendekatan 17-18, juara Malaysia sudah enam kali naik lagi dan menutup gamekedua dengan sukses besar. Lee mengangkat kedua tangannya ke udara merayakankemenangan 7 nya Malaysia gelaran terbuka.
lee-chong-wei-yl-539-malo2011"Saya senang bahawa saya punya judul 7 saya kerana saya tahu bahawa itu adalahmudah memenangi gelaran ini untuk Malaysia seperti saya satu-satunya pemaintersisa bermain di tanah rumah," kata Lee.

"Saya ingin membawa borang ini bahawa saya perlu Korea Terbuka minggu depan,"tambah Lee, yang akan di paruh yang sama dengan menarik dengan orang sepertiChen Jin, Bao Chunlai, Park Sung Hwan dan Jan O Jorgensen.

"Korea Terbuka tidak akan mudah, saya akan harus mengambil setiap pusingan pada suatu masa."

"Chong Wei bermain permainan yang baik hari ini, sukar bagi saya untuk mengejardia," kata Taufik. "Saya sangat berharap bahawa Chong Wei boleh memenangipertandingan besar yang akan datang."


EmoticonEmoticon