Apr 15, 2011

Lari Takut Khatan

Ingatkan orang dulu jer lari takut khatan, budak sekarang pun sama jugak.... Cerita ni dipetik dari Utusan Malaysia. Kisah budak ni lari, kemudian dikejar. Seterusnya ditenangkan oleh  bapanya, kejadian berlaku di Bandar Baru Bangi.

1 Add Comment so far

Bila difikir balik, cara dan kaedah moden ini sebenarnya tidak juga mengelak dari kesakitan berkhatan. Apa-apapun kanak-kanak tetap merasa sakit.

Pertama ..sakit ketika zakar dicucuk (untuk tujuan bius)
Kedua ...sakit selepas bius habis...ini paling seksa...
Ketiga..sakit ketika balutan dibuka. Paling seksa kalau balutan belum cukup kering..adeh!!

Pendapat saya, walau ada pelbagai kaedah berkhatan, ia tetap akan ada kesakitannya..cuma risiko kesakitan rendah. Cuma bagi saya, kalau nak khatankan anak itu, biarlah umur dia besar sikit...kalau kecil sangat..pasti dia tak ingat saat-saat dia dikhatankan. Tapi saya bersyukur kerana melalui zaman itu pada usia 12 tahun. Jadi saya dapat ingat kenapa saya dikhatankan..kesakitan ketika dikhatan..dan pengalaman pahit manis sebelum menjadi dewasa.

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
pilihan motorsikal kupcai terbaik


EmoticonEmoticon