Luqman Hakim

Berkongsi Info berkaitan dengan Isu Semasa,Sukan, Senarai Gadget Baru, Lagu Baru 2017, Gosip Artis Malaysia, Doa dan Ayat Ruqyah.

Pucuk Paku | Resipi Pucuk Paku Masak Masak lemak

Pucuk Paku | Resipi Pucuk Paku Masak Masak lemak | Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua, di sini saya ingin bertanya kepada anda, korang kenal ke tumbuhan pucuk paku ini??  kalau korang tak kenal meh sini nak kongsikan gambar tumbuhan pucuk paku.

ni la tumbuhan pucuk paku, sekarang dah tau bentuk dan rupa dia kan, baiklah di sini saya ingin kongsikan jugak resipi pucuk paku macam lemak dan pucuk paku goreng..

Bahan-bahan ( 4 orang makan )

  • 1 ikat pucuk paku
  • 1 keping tauhu goreng
  • 1 batang serai-titik
  • 1 ulas bawang putih,1 ulas bawang merah-racik
  • 1 sudu/k cili api tumbuk
  • 1 paket santan serbuk
  • Serbuk kunyit
  • Garam secukup rasa
  • Sedikit ikan bilis

Cara-cara

  1. tanpa hidupkan api bancuh santan paket bersama air secukupnya didalam periuk.Masukkan kedua2 jenis bawang,serbuk kunyit,cili api tumbuk&garam.Kacau rata.Baru hidupkan api perlahan.
  2. Jaga api jgn sampai santan meruap.Kacau kuah.Masukkan ikan bilis,tauhu&serai.Kacau lagi hingga kuah mendidih.
  3. Akhir sekali masukkan pucuk paku.Tggu sehingga masak,boleh lah ditutup apinya.
Previous
Next Post »
2 Komentar untuk "Pucuk Paku | Resipi Pucuk Paku Masak Masak lemak"

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 Luqman Hakim - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia