Jun 25, 2011

Senarai nama-nama anak dalam Islam yang indah



Nama yang diberikan kepada seseorang mencerminkan betapa ibu bapa menyayangi anak tersebut. Selalunya ibu bapa akan memberikan nama yang terbaik buat anak supaya anak-anak mereka menjadi seorang yang hebat seperti maksud nama tersebut. Namun terdapat juga ibu bapa yang terlepas dari memandang betapa pentingnya nama anak dalam kehidupan sehingga sanggup menamakan anak dengan nama-nama yang agak famous seperti nama-nama barat atau yang sewaktu dengannya yang tidak membawa apa-apa maksud dan mungkin juga membawa kepada maksud yang kurang elok.
Entri ini ditulis kembali setelah aku melihat betapa tingginya keyword tentang tajuk ini yang masuk ke dalam blog lama aku iaitu killvearn.com. Selain itu jumlah muat turun juga mencecah ribuan kali. Mungkin ramai yang sedang mencari nama terbaik untuk anak yang bakal dilahirkan namun tiada sumber untuk dirujuk. Jadi aku ingin membantu mereka dengan memperkenalkan satu perisian atau nama lainnya e-book yang telah dicipta oleh sebuah syarikat iaitu al-ahkam.com.my. Terdapat ratusan nama dalam e-book ini dan diharap para ibu dan bapa yang soleh dan solehah dapat memberikan nama terbaik untuk anak anda.
Contoh nama anak lelaki:
Contoh nama anak perempuan:
Kalau dah muat turun, korang bolehlah cari nama sendiri dalam e-book tu. Kalau nama korang tiada dalam nama lelaki, cari pula dalam nama perempuan, kemungkinan besar ada. Kalau tiada juga, aku tak boleh nak tolong apa-apa kecuali korang terpaksa rajin google. Sekian.

sumber:syahirul.com

1 Add Comment so far

safraa kalung emas.
safura keemasan. =)


EmoticonEmoticon