Sep 7, 2011

Jumlah Keseluruhan Duit Blog Aku Selama 9 Bulan Blogging.


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang dan membaca entri ini...
Sebelum anda semua fikir yang bukan bukan tentang entri ini...lebih baik saya cepat-cepat beritahu sebab kenapa saya menulis entri seperti ini....ok.... sebab saya menulis entri seperti ini ialah diatas sebab saya tidak mempunyai idea  dan sumber untuk menulis entri lain selain entri ini..hehe.....ENTRI INI BUKAN UNTUK MENUNJUK-NUNJUK ATAU RIAK..HARAP MAKLUM.

Ok...kembali kepada tajuk asal entri ini ialah jumlah keseluruhan hasil duit blog yang saya perolehi selama 9 bulan mencuburi dunia blogging....ok di sini saya ingin kongsikan hasil duit daripada blog saya...

YANG PERTAMA:


selama 9 bulan saya mencuburi dunia blogging saya mendaftar di bawah syarikat nuffnang..
dengan syarikat nuffnang saya berjaya memperoleh hasil blog sebanyak RM121.90 SAHAJA.

Yang Kedua:

selepas syarikat nuffnang saya juga telah pun mendaftar di bawah anak syarikat nuffnang iaitu CHURPCHURP...ok.hasil blog yang saya kongsikan link dengan orang ramai..saya berjaya mendapat hasil daripada kerja tersebut sebanyak RM 312.30.

Dan income yang saya hanya tunggu masa untuk mengeluarkan hasilnya iailah sebanyak
yang ini yang terbaru.

Yang Ketiga:


Selepas saya daftar di syarikat pengiklan nuffnang dan churpchurp saya juga ada mencuburi di syarikat
YOUTHSAY....mungkin tidak ramai yang mengetahui syarikat ini...itu pada pandangan saya la..hehe
korang semua boleh lihat sendiri berapa kutipan yang saya peroleh dengan syarikat youthsay ini...bagi saya banyak-banyak syarikat pengiklan syarikat Youthsay la yang paling adil sebab dia bagi LIMITED income kepada orang ramai untuk mempromosikan iklan yang telah diberikan kepada kita so,tiada sifat dengki mendengki antara satu sama lain sebab itu semua telah ditetapkan oleh mereka semua...

Yang keEmpat:

selain itu,saya juga ada cuba berjinak-jinak dalam GA(Google Adsense)...
dengan GA saya juga mendapat seberapa sedikit site income dengan meletakkan iklan google adsense di blog saya(PRIVATE)..nak tengok ke berapa hasil duit yang saya berjaya memperoleh melalui syarikat google adsense ni???kalau korang beriya-iya saya tanpa sengan + silu untuk kongsikan gambar tersebut ok...



JUMLAH KESELURUHAN PENDAPATAN SAYA DENGAN BLOG.

RM312.30
+
RM121.90
+
RM  162
+
RM 78.04 
=
RM 674.24
(Income USD tidak dikira)
dan banyak lagi ni..yang saya ingat lagi RM 200 cukup sudah mencapai RM 1000.


Nota Tangan: Kepada siapa yang ingin mintak tolong dengan saya untuk cuba mendaftar dengan syarikat GOOGLE ADSENSE hanya komen ruang komen ok...tak payah nak segan silu ok..sebab niat saya hanya untuk menolong dan tidak lebih daripada itu ok..tapi saya tidak janji la sama ada diterima oleh pihak google adsense atau pun tidak tak??...saya tidak berjanji tapi kalau mereka terima syukur alhamdullilah...

Kepada siapa yang ini mendaftar di syarikat CHURP-CHURP dan YOUTHSAY.Boleh ke sini ok..





17 Add Comment

ko masih gune taktik tu lagi ke nk dpt earning churp2 n says my ?

Sekarang Luqman dah jadi ayahanda . Tahniah sebab dapat buat duit banyak ni. Nanti lepas aku PMR tolong buat akaun Adsense

prince..yup hehe...hurm sebab luq taktau nk guna taktik mana lagi ni..

ok je..dengan ko...no problem

perkongsian yang sangat bijak,dan tak kedekut ilmu,sifu turunkan la ilmu google adsence tu kat saya camner nak buat ?:)

Salam...ok la tuh..w'pun tak cecah 4 angka masih duit juga..sape nak bagi ye tak? Pas ni target plak utk dpt jumlah camtu setiap bulan, then setiap minggu then setiap hari...

Selamat Hari Raya

Boleh ke guna taktik tu? Takut ah

bro ajar daftar ngan nuffnang dan sekutunye...bole ke?

ahmad fairus: boleh aja..

Abang Long: Betul tu sapa yg bgi duit FREE kat kita kan..

Amalina:Sya tidak paham boleh jelaskan dengan lebih terperinci?

Kamarudin:bolah aja

I mean, boleh ke guna taktik tekan yang blogwalking ke taknak blogwalking tu?

nk tau gak taktik tekan yang blogwalking ke taknak blogwalking tu leh :)

ALAHAI SIKIT NYA............

okey lah tu..dari tak ada langsung..tahniah ya

boleh aja...tapi ajr apa ekk?

Wahh~~ hebatnyaa~~ , saya baru masuk nuffnang saja :P minggu lps ...


EmoticonEmoticon