Dec 31, 2013

Doa Awal Tahun dan Doa Tahun Baru

Doa Awal Tahun dan Doa Tahun Baru |Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang ke blog saya di sini saya amat berbesar hati untuk berkongsi informasi berkaitan dengan Doa Awal Tahun dan Doa Tahun Baru untuk anda semua, kerana saya sebagai Umat Islam di Malaysia ini terasa terpanggil untuk menyebarkan lagi benda-benda yang bermanfaat seperti ini. Selain itu jika anda semua ingin mengetahui Doa Akhir Tahun Sila Tekan perkataan warna merah ini ... Doa Tahun Baru , Doa Awal Dan Akhir Tahun.



Tahukah anda mengapa kita perlu membaca Doa Awal tahun ini ? Apakah kelebihan kita membaca Doa Akhir Tahun ? wajibkah kita membaca doa akhir tahun ? perlukah kita membaca doa akhir tahun ? Bagaimana bacaan doa awal tahun dan akhir tahun ? Apakah kita harus membaca doa akhir tahun dan awal tahun? Jawapannya adalah SUNAT .

Doa Akhir Tahun Hijrah Dan Doa Awal Tahun Hijrah1 Muharram adalah bulan pertama dalam kalendar Islam dan terdapat satu peristiwa penting dalam sejarah Islam di mana tarikh 1 Muharram ini merupakan tarikh penting untuk memperingati penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi di mana  Peristiwa bersejarah itu berlaku pada 1 Muharram tahun baru bagi Takwim Hijrah. Walaubagaimanapun  Tahun Hijrah Rasulullah SAW dari Mekah ke Madinah itu diambil sebagai permulaan kiraan bagi kalendar Hijrah , Kalendar Islam.

Marilah kita sama -sama membaca doa akhir tahun ini  sebelum masuk tahun baru hijrah, Doa Akhir Tahun dan Doa Awal Tahun.
Doa Akhir Tahun Dan Doa Awal Tahun
Doa Akhir Tahun Hijrah
Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.
Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.


Doa Awal Tahun Hijrah
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Di sini saya mengambil kesempatan untuk  mengucapkan Selamat tahun baru 2014 kepada anda semua umat islam semoga hidup kita dirahmati Allah dan segala dosa kita yang telah lakukan pada tahun lepasnya diampunkan oleh Allah S.W.T dan semoga rezeki kita rahmati oleh Allah S.W.T.

doa tahun baru , doa awal tahun dan akhir tahun , Doa di tahun baru , doa akhir tahun dan awal tahun , doa untuk tahun baru , doa di akhir tahun , doa akhir tahun 2014 , doa ahir tahun , doa akhir taun , doa akir tahun, doa di awal tahun , doa ditahun baru ,  doa diakhir tahun, doa akhir tahun , doa tahujn baru .



EmoticonEmoticon