Feb 3, 2014

Cara Membuat Tulisan Berjalan

Cara Membuat Tulisan Berjalan |Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sedang menikmati pemandangan blog saya ini. Bagi mereka yang sedang mencari Tutorial Cara membuat tulisan berjalan anda sedang berada di tempat yang betul.

Tapi sebelum itu mungkin anda iaiti para pembaca blog ini dari Malaysia di mana mungkin korang semua rasa agak pelik dengan tajuk yang aku tulis itu sebab target utama aku adalah untuk mereka dari Indonesia kerana blogger Indo lebih suka mencari tutorial-tutorial sebagai contoh posting ini Cara Membuat Tulisan Berjalan .

menulis blog seperti profesional


Baiklah tanpa saya membuang masa anda lagi, saya akan kongsikan tutorial ini cara membuat tulisan bergerak . Dengan membuat tutorial tulisan bergerak ini akan menampakkan blog anda meriah cantik dan akan dapat menarik perhatian orang ramai lagi untuk membaca blog anda.


<script language="JavaScript">var text="Selamat Datang di Blog Saya, Jangan Lupa Baca & Komentar!";var delay=20;var currentChar=1;var destination="[none]";function type(){//if (document.all){var dest=document.getElementById(destination);if (dest)// && dest.innerHTML){dest.innerHTML=text.substr(0, currentChar)+"<blink>_</blink>";currentChar++;if (currentChar>text.length){currentChar=1;setTimeout("type()", 5000);}else{setTimeout("type()", delay);}}}}function startTyping(textParam, delayParam, destinationParam){text=textParam;delay=delayParam;currentChar=1;destination=destinationParam;type();}</script> <b><div 0px="" 12px="" arial="" color:="" ff0000="" font:="" id="textDestination" margin:="" style="background-color: none;"></div></b> <script language="JavaScript">javascript:startTyping(text, 50, "textDestination");</script>

Cara memasang Script Cara membuat Tulisan Berjalan ini sangat mudah. Sila pergi ke  LAYOUT selepas itu tekan Add Widget  selepas itu masukkan Script di atas ini . Sekian Terima Kasih. Ditulis oleh Hakim Mahmud


EmoticonEmoticon