Nov 2, 2014

Semakan Senarai Nama PLKN Siri 12/2015 Online Sms

Semakan Senarai Nama PLKN Siri 12/2015 Online Sms |Assalamualaikum dan salam sejahtera. Di sini saya ingin berkongsi dengan anda cara untuk membuat semakan plkn siri 12/2015 secara online sms. Mungkin masih ramai yang belum tahu cara membuat semakan senarai nama plkn siri 12/15 dengan cara online atau sms sahaja. Di sini saya akan kongsikan cara Semakan Senarai Nama PLKN Siri 12/2015 Online Sms.
Semakan Senarai Nama PLKN Siri 12/2015 Online Sms


Seperti yang diketahu umum bahawa Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) adalah satu kursus wajib dan khas untuk para pelajar lepasan spm yang akan dijalani oleh mereka yang telah dipilih apabila telah selesai menamatkan pembelajaran di sekolah menengah di Malaysia ataupun berumur 17 tahun ke atas.

Program PLKN ini bertujuan untuk pembinaan sahsiah diri pelajar agar bermatlamatkan untuk membina dan mengukuhkan semangat patriotisme di kalangan generasi muda.Selain itu, dapat memupuk perpaduan kaum serta integrasi nasional dan membentuk perwatakan positif menerusi nilai-nilai murni yang diterapkan semasa program dijalankan. Program ini bukanlah bersifat Kerahan Tenaga dan tidak mengikut mana-mana model daripada luar kerana dilaksanakan menurut cara Malaysia.

Untuk para calon lepasan spm tahun 2015, para calon yang lahir tahun 1997 boleh mula membuat semakan status nama sama ada telah terpilih untuk menjalani latihan Khidmat Negara siri 12 / 2015 ataupun tidak. Semakan senarai nama PLKN boleh dilakukan secara online atau menggunakan khidmat pesanan ringkas SMS.

Semakan Senarai Nama PLKN Siri 12 / 2015 Online Dan SMS

Semakan boleh dilakukan bermula minggu kedua bulan Ogos 2014.

Semakan Senarai Nama PLKN Siri 12 / 2015 Online

Calon boleh menyemak dengan memasukkan no kad pengenalan di
http://apps1.khidmatnegara.gov.my/ terpilih atau
http://www.khidmatnegara.gov.my/


EmoticonEmoticon