Dec 1, 2012

Blog Popular Kata Kunci

Ada apa dengan Blog Popular ?Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda semua yang sudi datang ke blog saya untuk membaca mengenai blog popular.



Mungkin ramai di antara korang rasa ganjil dan pelik sebab selalunya saya akan menulis entri berkaitan dengan SEO tapi kali ini saya menulis entri personal dan ia berkaitan dengan blog popular.

Jika korang ini tahu kepada saya tulis entri personal seperti ini kerana saya rasa dah lama saya tidak menulis tentang personal so kali ini saya ingin menulisnya,  saya harap para pembaca blog saya ini tidak rasa ganjil ok.

Pada 29 November 2012 lepas saya ada lakukan blogwalking ke blog-blog di Malaysia ini kerana saya rasa hampir 9-10 bulan saya tidak melakukan aktiviti yang bermanfaat itu so hari tu saya tergerak hati untuk lakukan blogwalking.

Dalam masa sejam saya blogwalking saya pon terjumpa satu banner yang bertulis "Pertandingan Anugerah Blog Popular 2 .

Baiklah saya tidak mahu hurai lebih panjang mengenai entri ini lagi, di mana pertandingan tersebut telah pertaruhkan kata kunci Blog Popular.


Pendapat Saya Tentang Blog Popular :-

Sesebuah blog popular itu bukan di nilai dengan jumlah trafik yang melimpah mahupun jumlah pageviews yang banyak itu hanya la pendapat dari saya .

Tapi jika kamu saya tidak pasti.Mungkin ramai yang akan "COP" sesebuah blog popular itu dengan earning blog yang melimpah , jumlah followers yang beribu-ribu,dengan trafik yang melimpah setiap hari tapi itu bukan saya.

Saya menilai sesebuah blog dan saya akan cop blog tersebut adalah blog popular dengan adanya komen yang berpuluh-puluh komen,cara penulisannya serta trafik blog tersebut.

Berpuluh-puluh komen, di sini saya ingin kongsikan pendapat saya jika ada melawati ke blog-blog yang memperjuangkan seni seo anda akan lihat tidak semua entri blog itu akan ada komen yang banyak mahupun tidak ada komen langsung seperti blog saya.Tapi jika kata kunci blog seo itu TERKENA maka anda akan lihat entri tersebut akan mempunyai komen yang berpuluh atau beratus.


Dari segi penulisan juga, blog popular dapat dilihat dari cara mereka menyampaikan sesebuah entri itu dengan baik dan dengan gaya penulisan mereka tersendiri tanpa meniru mana-mana blogger lain , sebagai contoh blog popular bagi saya blog Denaihati.com (Malaysia) dan blogjurangan.blogspot.com (Indonesia).

Cuba anda layari ke kedua-dua blog di atas dan  anda lihat nilai sendiri cara penulisan mereka dan jumlah komen di setiap entri blog mereka,mungkin anda akan dapat lihat keistimewaan blog seo .Tapi saya tidak kata yang blog seo yang lebih hebat cuma saya ingin buat perbandingan sahaja jangan salah faham.

Saya cuma ingin katakan di sini jika anda membina rangkaian yang baik dan mempunyai backlinks yang berkualiti anda boleh tinggalkan komen di kedua-dua blog yang saya mention di atas, sebab backlinks dari kedua-dua blog di atas sangat berkualiti.

Baiklah tiba masanya untuk saya mengulas tentang Pertandingan Blog Popular 2 : -

Objektif Pertandingan ini ialah :

"Untuk menguji Pengaruh Google+, Facebook Like dan Twitter button terhadap SEO"

Melalui Pertandingan ini diharapkan dapat menguji kekuatan para peserta melalui sumber utama trafik iaitu :
  • Laman Web Google (Seo dan Google +)
  • laman Web Facebook (facebook Like)
  • Laman web Twitter (Twitter)
  • Ping, Tecnority, Bing dan sebagainya tidak akan dinilai dalam pertandingan ini*
Jika anda ingin mengetahui hadiah apa yang beliau sediakan sila ke link ini ->coretananuar.com

 Contest ini dianjurkan oleh Blog CoretanAnuar.Com ditaja bersamaSembangHari2Discount-Hari2 , azri.my  ,  bardboo.com , CikTom.com , emasfizikal.comsyaisya.com percutianku.com Sjiehan.com StudioAksara eyriqazz.com


6 Add Comment

Wow satu ulasan yg padu, nak kena bacb byk kali ni.

terima kasih bro sensasi kerana sudi datang ke blog saya...baca la banyak kali pon saya tak kisah ekeke ..sekali lagi terima kasih

hehehehe..good luck bro :)

terima kasih diatas penjelasan, banyak info yang diperolehi disni

terima kasih bro boni dan donnyien

Salam kenal...nice entri dan info yang bagus sangat :)


EmoticonEmoticon