Jun 29, 2011

Doa Pengasih Untuk Suami dan Isteri

 Doa Pengasih Untuk Suami dan Isteri |Assalamualai dan salam satu Malaysia semua. Di sini saya ingin berkongsi satu doa yang bermanfaat kepada suami isteri di saya agar dapat memperkukuhkan lagi hubungan kasih sayang diantara suami dan isteri. Tak perlu lagi pergi ke rumah bomoh-bomoh untuk merapatkan hubungan ini. Saya tak nak buang masa lagi jom baca sekarang Doa Pengasih Untuk Suami dan Isteri.

Doa Pengasih Untuk Suami dan Isteri

Doa pengasih ini baik diamalkan supaya mendapat kekasih yang dihajati. Jika suka seseorang itu berusahalah secara baik dan bukan secara paksaan seperti menggunakan minyak dagu, minyak cenuai dan lain-lain minyak yang dimentarakan dengan menggunakan sihir.

Jika mengamalkan ayat-ayat suci Allah SWT akan mendapat berkat serta kasih sayang yang tulin. Kasih sayang berpanjangan. Jika menggunakan ilmu pengasih yang menggunakan sihir, selepas masanya, kekasih anda akan sedar dia disihirkan. Jauhkan sihir kerana ia adalah syirik dan dosa besar . Tak bau syurga bila mati.

Firman Allah SWT maksudnya:



"Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi, atau dari diri mereka, ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya". (Surah Yassin ayat 36)


Firman Allah swt maksudnya:



"(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku". "(Surah Yusuf Ayat 4)

Caranya:

Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih atau suami anda, bacalah kedua ayat ini.

Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Dihembus perlahan kearah mukanya. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

Google Images @ Lonelystarz

Apakah Google+ ?Adakah Google+ dapat menyaingi Facebook?

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera ok..hari ini isu hangat tentang  Google+ ....apakah Google+?
sebab mengapa google membuat search engine Google+?...hurm kalau korang ingin tahu baca article kat bawah ni.....Google..sudah-sudah la korang dah kaya haha..masih lagi untuk mengeluarkan search engine Google+ semata-mata untuk menyaingi facebook?haiz..sama-sama la kita saksikan


Google
http://lonelystarz.blogspot.com/2011/06/edisi-khas-tv3-episode-4.html

Fadhilat Solat Tarawikh Di Bulan Ramadan Al-Mubarak 2011.

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera..ok....korang semua hari ni puasa sunat tak??puasa?
alhamdulillah kerana masih ada manusia sudi berpuasa...dan taat setia kepada Allah S.A.W.
hurm...kroang perasan tak? semakin hari semakin dekat kita pada Bulan Ramadan 2011..dan bersyukur la kita ke hadrat illahi kerana masih memberi pinjam roh untuk kita masih berbakti kepadaNYA...dan jangan la anda semua sia-sia kan apa yang telah Allah beri pinjam kepada kita ok..hehe...

ok....kali ini luq ingin berkongsi tentang Fadhilat Solat Tarawikh  Pada Bulan  Ramadan Al-mubarak...
antara fadhilat yang terkandung dalam solat tarawikh ialah:

Jun 28, 2011

Koleksi Gambar Terbaru Model Kereta Proton Persona 5

hihi .....assalamualaikum dan salam sejahtera luq ucapkan ok...luq ingin berkongsi satu lagi informasi tentang
kereta proton model terbaru iaitu kereta proton persona 5.....di mana bentuk seni rekanya amat unik dan
dapat menarik perhatian orang ramai...dan baru-baru ini  penangan Perodua Myvi Model Baru Elegance
memang meriah...haha sampai dalam beberapa bulan sahaja mampu mendapat tempahan sebanyak 100,000 tempahan....

MEMBUAT SEMAKAN KEPUTUSAN RAYUAN PROGRAM PENSISWAZAHAN GURU PPG AMBILAN JUN 2011

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera ok....luq ingin berkongsi cara-cara membuat semakan keputusan rayuan program pensiswazah guru PPG ambilan  Jun 2011 di sini ok...

KEPUTUSAN PENEMPATAN|TAWARAN|PERMOHONAN|RAYUAN PPG AMBILAN JUN 2011

Jun 27, 2011

Gambar Kamera DSLR Terkecil Di Dunia.

meh kita lawan gambar kamera DSLR terkecil di dunia ni..haha memang kecil gila la kamera ni..
hanya sebesar tapak tangan orang dewasa je..?masuk akal tal??haha


Koleksi Gambar Anak Jimmy Shanley Comel

gambaranakjimmyshanley Gambar Anak Jimmy Shanley

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera ok...baru0baru ini seorang lagi anak adam dilahirkan 
di dunia ini...bayi tersebut ialah anak jimmy shanley yang comel..hehe
bayi ini baru sahaja dilahirkan 3 hari lepas...amacam baby ni comel tak?haha
Jimmy Shanley dikatakan menangis apabila berjaya bertemu dengan anak yang baru dilahirkan itu.Yelah,siapa tak gembira apabila melihat anak yang baru dilahirkan selamat dan sihat seperti itu kan?

Jenis - Jenis Riba Dalam Islam

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera ok..hari ni luq nk kongsi dengan kawan-kawan semua tentang amalan
riba  di dunia...ok riba terbahagi kepada beberapa bahagian...so terdapat banyak la bahagian riba kan..ok
luq ingin kongsikan jenis-jenis riba dalam islam...harap anda semua dapat informasi dari sini ok..tq


Abu Zahra Ibnu Machtum January 13 



Riba Fadhl



Definisinya adalah adanya tafadhul (selisih timbangan) pada dua perkara yang diwajibkan secara syar’i adanya tamatsul (kesamaan timbangan/ukuran) padanya.

Riba jenis ini diistilahkan oleh Ibnul Qayyim dengan riba khafi (samar), sebab riba ini merupakan pintu menuju riba nasi`ah.



Para ulama berbeda pendapat tentang hukum riba fadhl. Yang rajih tanpa keraguan lagi adalah pendapat jumhur ulama bahwa riba fadhl adalah haram dengan dalil yang sangat banyak. Di antaranya:

Cara Menghilangkan LOVE BITE di Tengkuk

hihi assalamualaikum dan salam sejahtere..ok hari ini yang berkongsi dengan anda isu
love bite ni..haha ramai yang mengatakan tidak tahu cara menghilangkan love bite ini..ok
saya akan bagi petua cara untuk mengilangkannya..! lain kali jangan bagi love bite oara makwe ok..

Cepat Semakan Penempatan PLKN 2011


Anda boleh membuat semakan keputusan penempatan Program khidmat negara (PLKN) 2011 secara online mahupun talian SMS. Untuk membuat semakan penempatan PLKN secara SMS, sila ikut arahan yang diberikan.
Semakan melalui sms:
Taip PLKN SEMAK 912345678901 dan hantar ke 15888
Jika anda terpilih untuk mengikut program PLKN
Tahniah! 912345678901 MOHAMAD NASRULLAH BIN KAMARULLAH terpilih menyertai PLKN Siri 7/2011.
Semakan melalui talian online:
Untuk membuat semakan keputusan penempatan plkn secara online, sila layari lamanweb rasmi Khidmat Negara. Pada semakan, sila taip nombor kad pengenalan anda dan klik enter.\
sumber: melvister.com

Jun 26, 2011

DOA AGAR DAPAT BERMIMPI BERTEMU RASULULLAH SAW

hihi kali..ini luq ingin berkongsi satu doa yang amat penting kepada orang yang inginkanya..haha
ok doa ini tentang agar seseorang itu dapat bermimpi tentang jodohnya..kebiasaannya doa ini digunakan oleh pasangan yang mempunyai lebih dari 2...contohnya laki ni ada dua orang perempuan memang cinta akan dirinya..so baca la doa ini agar dapat menunjukkan siapa yang berhak untuk dimiliki oleh si lelaki tersebut..!
doa yang ingin bertemu jodoh itu saya akan kongsikan lain kali ok...


Klik untuk baca..

Hasrat kita untuk berjumpa Rasulullah SAW di dalam mimpi adalah sungguh murni. Tidak wajar sebagai pengikut Nabi Muhammad SAW yang tidak mempunyai angan-angan untuk berjumpa dengan nabi di dalam mimpinya ketika tidur.


Rahsia Nafsu Perempuan Yan Sebenar.

Tentu saja artikel yang berkaitan dengan perempuan menjadi tarikan kepada lelaki (dan perempuan), apatah lagi ia menyentuh mengenai seksologi Timur yang semakin 'hilang' ditelan zaman dan ditelan arus perdana seksologi Barat. 

Mudah-mudahan kehadiran artikel ini akan disambut dengan baik dan rasa gembira oleh Muslimin dan Muslimat sekelian. 

Ini adalah artikel ilmiah, membicarakan mengenai nafsu perempuan dan bagaimana lelaki sebagai suami seharusnya mengendalikan nafsu isterinya dengan baik sebagai usaha untuk membina rumahtangga yang bahagia dan kekal ke akhir hayat. Itu fokus artikel. 

Panas Gosip perkahwinan Marsha hanyalah propa.Betul ke?

hihi..assalamualaikum dan salam sejahtera ok...hari ini saya ingin berkongsi siu hangat yang diperkatakan oleh orang ramai..iaitu isu pasal gosip perkahwinan marsha ...tapi yang sebanarnya hanya propaganda semata-mata..haha korang semua kene tipu la termasuk aq....terkejut gak...meh kita layan gambar marsha yang cun tambah cantik la...

Terbaik Koleksi Gambar teman wanita Taukey kumpulan Jambu

haha...kali ini gua ingin kongsi gambar yang panas tentang hubungan taukey dari kumpulan jambu dengan sorang awek yang sangat cun..haha memang terbaik la...meh kita layan je la gambar teman wanita taukey jambu.

Taukey daripada kumpulan Jambu dengarnya sekarang tengah hangat bercinta.. Melalui gambar kat bawah ni memang jelas yang mereka berdua ni tengah berbahagia bersama-sama kan.. Apa yang menariknya, Teman Wanita Taukey daripada kumpulan Jambu ni pun memang jambu orangnya.. Pandai Taukey memilih kekasih hati kan.. Tapi kami tak hairan pun kenapa Taukey boleh dapat awek cute macam tu.. dah muka Taukey pun iras-iras Dafi kan.. hahahaha..
Apa-apa pun Jambu memang terbaekkkk.. jom kita layan gambar teman wanita Taukey kat bawah ni…

Tarikh Pilihanraya Umum Ke-13 –Rakyat Akan Diberitahu Bila?

pilihanraya umum Tarikh Pilihanraya Umum Ke 13   Bila Akan Diberitahu Kepada Rakyat?

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda semua ok.....tarikh pilihanraya umum ke -13
semakin dekat menghampiri ....tetapi kerajaan masih belum mengumumkan tarikh pemilihanraya ke-13 tersebut?agaknya bilakah kerajaan akan mengumumkan ekk?

Takwim Persekolahan - Kalendar Cuti Umum Dan Cuti Sekolah 2012

haha...tahun 2012 bakal menghampiri kita tidak lama lagi so...luq akan berkongsi dengan anda semua
kalendar cuti umum dan cuti persekolah 2012..harap sumber ini berguna kepada anda ok.



Baiklah,dibawah ini adalah kalendar cuti umum dan cuti sekolah untuk tahun depan.Kalendar ini sangat penting kepada saya untuk merancang aktiviti-aktiviti blogger untuk tahun depan…

Jun 25, 2011

Dato' Lee Chong Wei mara ke Final Badminton Super Siri Terbuka Indonesia

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan...baru sekejab takdi perlawanan
Dato' Lee Chong Wei telah tamat dan keputusannya ialah lee chong wei berjaya mara ke peringkat
akhir dan bakal bertemu lawannya iaitu Peter Gade dari Denmark.
saya rasa Dato' Lee Chong Wei akan Bakal Juara dalam Super Siri Terbuka Indonesia ini...mengapa saya
berkata sedemikian?sebab Peter Gade tidak pernah mengalahkan lee chong wei dalam setiap pertembungan..haha ..! jadi ternyata la bahawa LEE CHONG WEI JUARA SUPER SIRI TERBUKA INDONESIA.

Bilakah Akan TibaNya Hari Kiamat?

Senarai nama-nama anak dalam Islam yang indah


Gambar dan Biodata Penuh Hazama AF9

Gambar dan Biodata Penuh Hazama AF9 | Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua terima kasih kerana sudi datang ke blog saya. Di sini saya kongsikan beberapa keping foto hazama AF9 beserta dengan Biodata Hazama sekali kepada peminat Hazama saya harap anda suka.

Gambar dan Biodata Penuh Hazama AF9

Biodata Penuh Hazama AF9
Gambar Hazama af9 2016


Nama penuh: Hazama Ahmad Azmi
Tarikh lahir: 28 November 1984
Usia: 27 tahun
Tempat lahir: Perak
Keluarga: Anak ketiga daripada empat beradik
Pendidikan: SPM
Muzik kegemaran: Rock balada
Idola: Amy Search

Senarai Lagu Baru Hazama 2016


  • Hazama - Di Amaran Mama


Terima kasih saya ucapkan kepada anda yang ada masa jangan lupa untuk komen pada ruangan di bawah ini boleh bagi idea untuk saya update informasi terkini tentang hazama. (Google)

Jun 23, 2011

Gambar Patung Barbie Melahirkan Anak

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera..ok saya nak berkongsi gambar yang akan menarik para pembaca
yang suka lihat gambar blue..haha..tapi blue ke gambar ni??meh kita layan gambar 18sx yang amat berbahaya kepada anak kecil..so jangan kongsi dengan budak-budak ekk....ni ialah gambar patung barbie yang melahirkan anak..haha memang giler la patung ni...

Jun 20, 2011

Koleksi Gambar Pertunangan Personaliti iaitu Rina Omar

saya ingin mengucapkan  Tahniah kepada personaliti yang dikenali ramai, Rina Omar yang selamat melangsungkan pertunangan dengan Jeremy M. Smith atau pun nama Islamnya, Muhammad Al-Amin Jeremy bin Abdul Aziz, seorang penerbit dengan KRU Studios pada 11 June yang lalu. Dan disahkan lagi oleh Rina sendiri melalui laman Facebooknya. Semua pastinya hadir ke majlis yang penuh bermakna itu termasuklah tetamu jauh daripada keluarga Jeremy sendiri, dari Georgia.

Jun 19, 2011

Senarai 10 Doktor Paling Kejam

10. Jack Kevorkian


Iqram Dinzly sudah berhenti berharap Cinta dari Fauziah Gous.Iqram Dizly dan Fauziah Gous Putus Cinta?

hihi assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda semua kerana sudi datang melawat ke blog luq ok...gosip artis pada minggu ini ialah iqram dizly dan fauziah gous sudah putus cinta??betul ke gosip ini??jom baca selengkapnya..ok

Jun 18, 2011

KOLEKSI GAMBAR ANAK PEREMPUAN PM BERTUNANG | NOORYANA NAJWA NAJIB


Koleksi Gambar Bakal Menantu Najib iaitu Daniyar Nazarbayev

hihi hari ni heboh pasal anak najib ingin bertunang ke sudah bertunang ni??hehe..ok luq cuma ingin kongsi
koleksi gambar bakal menantu najib iaitu  Daniyar Nazarbayev ..napa nama dia ni pelik sangat??haha
ok...anak najib ialah  Nooryana Najwa Najib.Meh kita layang gambar Nooryana Najwa Najib dengan Daniyar Nazarbayev.

Betul ke Shila Amzah dan Awi Rafael Bercinta?Aku Suka Dia

Shila Amzah
Shila Amzah

Berita Panas : Anak Perdana Menteri Nooryana Najwa Bertunang.betul ke?


hihi assalamualaikum....dan salam sejahtera buat rakyat malaysia sekalian...hehe saja-je malam ni cuba ayar baru iaitu rakyat malaysia..ok pada hari ini heboh mengatakan bahawa anak Perdana Menteri iaitu Nooryana Najwa bertunang.betul ke khabar angin ini?

Keputusan Terkini Malaysia vs Myammar:siapa yang bakal menang?malaysia atau myanmar?

malaysia vs myammar Keputusan Terkini Malaysia vs Myammar: Malaysia Menang?

KEPUTUSAN TERKINI

Malaysia (2) – (0) Myanmar

*Gol minit ke 28 oleh amirul Yahya
*Gol minit ke 55 oleh Badrul Bakhtiar
Malam ini akan berlaku satu lagi perlawanan yang dinantikan iaitu perlawanan diantara pasukan Malaysia vs Myammar di Stadium Sultan Muhammad IV,Kelantan.Tetapi dimaklumkan bahawa sambutan penyokong tidak mengembirakan kerana hanya 10ribu tiket sahaja yang berjaya dijual sedangkan stadium berkenaan boleh memuatkan 35ribu penyokong.
Apa-apa pun,mari kita menunggu perlawanan bermula….siapakah yang akan menang kali ini?


Teknik - Teknik urutan limfa

Berurut merupakan salah satu teknik rawatan tradisional untuk mengurangkan tegangan atau sakit pada badan bagi masyarakat Melayu dan Cina. Teknik mengurut juga dapat mengembalikan keceriaan pada wajah dan mengurangkan stres.

Di sebalik ratusan spa yang terdapat di ibu kota mahu pun di seluruh negara, urutan merupakan rawatan utama yang ditawar kepada pelanggan.

Tip Dan Cara mengatasi anak enggan ke sekolah

(Kes 1)
“Abang fikir kenapa agaknya anak kita Salman liat benar hendak ke sekolah dua tiga hari ini? Banyak betul alasan yang diberi, sakit perutlah, peninglah,” adu Sarimah kepada suaminya, Zainal.

“Tak mengapa. Seminggu dua nanti okeylah tu. Tak usahlah kita paksa-paksa dia,’’ balas Zainal.

Jun 17, 2011

MAJLIS PELANCARAN PERODUA MYVI D54T 2011 TELAH DILANCARKAN.


Senarai Statistik Permohonan untuk Murtad




Saya petik:

[MK] Mahkamah Syariah menerima 863 kes permohonan untuk menukar status agama Islam dari tahun 2000 hingga 2010, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau menjawap soalan lisan daripada Er Teck Hwa (DAP-Bakri) yang meminta perdana menteri menyatakan jumlah permohonan murtad bagi penganut Islam dan berapakah jumlah yang diluluskan mengikut negeri sepanjang sedekad yang lalu.

Er juga memohon penjelasan kerajaan mengenai cara-cara yang diambil bagi menangani kes-kes gejala murtad itu.

Jamil dalam jawapannya berkata mengikut perangkaan yang dibekalkan kepada kementeriannya menunjukkan sejumlah 168 orang yang memohon untuk meninggalkan agama Islam diluluskan.

Bagaimanapun perangkaan yang dibekalkan kepada Dewan Rakyat itu tidak selaras dengan jumlah yang dikira.

Mengikut kiraan Malaysiakini, jumlah permohonan untuk murtad adalah 686 manakala permohonan yang diluluskan pula adalah 135 orang.
Mengikut data yang dibekalkan, jumlah tertinggi yang diluluskan adalah dari Sabah iaitu seramai 67 orang dan diikuti dari Negeri Sembilan dengan 33 orang.

Jumlah permohonan untuk meninggalkan Islam yang terbesar adalah di Sabah - 238, Negeri Sembilan - 172, Selangor - 99 dan Perak - 47.

Tiada permohonan murtad dicatatkan di Kelantan.

"Dalam menangani gejala murtad, Jabatan Agama Islam Negeri (JAIN) sentiasa melasanakan program dan aktiviti bagi mengelakkan berlakunya gejala ini terutamnya di kalangan saudara-saudara baru.

"Antara program dan aktiviti yang dilaksanakan adalah seperti khidmat nasihat; ziarah dan lawatan ke rumah; aktivitiaktiviti pengukuhan agama; kelas pengajian agam; dan sokongan Baitulmal," kata Jamil.

P/s: Kita biasa mendengar pengakuan atau maklumat daripada bekas penganut agama lain atau orang yang insaf selepas murtad bahawa ribuan umat Islam di negara ini telah murtad atau mengemukakan permohonan untuk murtad. Saya tidak mahu mengulas lanjut kerana tidak mempunyai data atau maklumat lanjut tentang hal ini. Cuma apabila menteri berkenaan mengemukakan angka 832 orang yang memohon untuk murtad dalam tempoh 10 tahun, saya agak curiga dengan angka itu. Saya betul-betul curiga dengan angka sekecil itu!!!

Adakah kerajaan menyembunyikan angka sebenar?

Senarai Harga Myvi Terbaru 2011

Koleksi Gambar Datuk Siti ialah Askar Paling Comel Di Dalam Dunia



askar datuk siti

Apa Itu Penyakit Ketuat dan Kutil ?

Ketuat dan Kutil

Bermula dengan bintil halus atau tompok kecil bertekstur kasar di permukaan kulit, ketuat membawa kepada rasa jijik dan kegatalan jika sistem ketahanan tubuh tidak berupaya mengekang pertumbuhannya.

Mungkin kewujudannya tidak disedari. Kalau kelihatan pun, mungkin juga ia segera dilupakan kerana disangka tidak memberi apa-apa kesan berpanjangan.

Jun 16, 2011

9 Ciri-Ciri Wanita Solehah Idaman Lelaki


assalamualaikum dan salam sejahtera kepada hamba Allah yang masih setia datang berkunjung ke blog saya.. seperti mana yang kita ketahui…Hawa diciptakan untuk Adam…dan tugas Adam adalah membimbing Hawa ke jalan yang di redhai…tapt adakah anda semua tahu apekah ciri-ciri wanita idaman lelaki?…haaaa….mesti tidak tahu kan?…ermm..meh sini niq nak kongsi sket…sket jer la..xleh banyak2..nanti x suprise lak kalau semua kaum hawa tahu..kan?

Jun 15, 2011

Antara Contoh Resume Bahasa Melayu


Biasanya,kita perlu menulis resume untuk memohon perkerjaan dan selalunya anda diminta untuk menulis resume dalam English.Tetapi jika anda minta untuk menulis resume dalam bahasa melayu,anda boleh gunakan contoh resume dibawah ini.

Cara Membuat Semakan Keputusan Rayuan UPU 2011 Secara Online & SMS

..di sini saya ingin berkongsi link untuk
membuat semakan keputusan rayuan UPU 2011 online dan SMS.

Bagi pelajar lepasan SPM 2010 atau yang setaraf dengannya yang telah 
 memohon rayuan UPU atau rayuan kemasukan ke IPTA bagi sesi akademik 2011/2012 boleh membuat semakan keputusan permohonan rayuan mereka selepas jam 12 tengahari nanti,14 Jun 2011.

TENTANG TARIKH KEPUTUSAN KEMASUKAN DAN PENDAFTARAN KE UNIVERSITI 2011 | UUM | UITM | UTM | UIAM | USM | UMS | UNIMAS | UNIMAP | UMP

hihi assalamualaikum ok hari ni saya ingin berkongsi dengan anda tentang TARIKH KEPUTUSAN KEMASUKAN DAN PENDAFTARAN KE UNIVERSITI 2011 | UUM | UITM | UTM | UIAM | USM | UMS | UNIMAS | UNIMAP | UMP.




Berikut adalah tarikh keputusan kemasukan dan pendaftaran ke Universiti dan Institusi Pengajian Tinggi Awam 2011.

TARIKH PENDAFTARAN DI IPTA MALAYSIA :

Panduan Membina Kolam Ikan Hiasan

Binaan kolam ikan pada laman memberikan pemandangan visual berbeza untuk keindahan semula jadi dan mendamaikan.

Tidak dinafikan, proses penyelenggaraan kolam antara faktor utama ramai di kalangan pemilik kediaman membatalkan hasrat untuk membina kolam berkenaan.

Nafkah anak dan isteri tanggungjawab lelaki

Soalan:
Saya adalah suri rumah dan telah bercerai dengan bekas suami dua tahun yang lalu. Saya mempunyai dua orang anak yang berumur lima tahun dan tujuh tahun di bawah jagaan saya.

Bekas suami telah diperintahkan oleh mahkamah untuk memberi nafkah anak-anak, tetapi sudah satu tahun tiga bulan suami tidak memberi nafkah tersebut. Saya sudah beberapa kali menelefon dan cuba bersemuka tetapi sering gagal kerana dia sudah tidak mahu mengambil tahu tentang saya dan anak-anak. Apa patut saya buat agar bekas suami membayar nafkah anak-anak saya?

Jun 14, 2011

Koleksi Gambar Siti Saleha Mohd Baharum Adik Kepada Sam Bunkface.Betul ke?

Adik Sam, vokalis kumpulan Bunkface ini tidak hirau soal glamor dan populariti walaupun terbabit dunia sejak berusia 13 tahun.
MENITI satu tangga ke tangga seterusnya adalah matlamat yang ingin digapai bakat baru dalam bidang lakonan, Siti Saleha Mohd Baharum atau Siti Saleha.
Gadis manis berusia 20 itu kini tidak mahu memikirkan populariti biarpun sudah bergelumang dengan dunia penuh glamor ini sejak berusia 13 tahun. Sebaliknya, gadis berdarah campuran Melayu/British ini nekad untuk menumpukan secara serius profesion lakonan yang diceburinya berlandaskan bakat yang ada.

Koleksi Gambar Aaron Aziz dan Isteri tersayang.Sangat romantik.!

hihi assalamualaikum..ok korang semua mesti minat
Aaron Aziz kan??betul tak...baik ngaku kalau tak..
aq bagi coklat..hehehe...

ok.

Meh sini aq kasi tunjuk gambar yang tersangat romantik
antara Aaron Aziz dengan Isteri tersayang!

Jun 13, 2011

Semalan Keputusan Permohonan Rayuan Ke IPTA Program Pengajian Lepasan SPM 2011/2012


OK...saya ingin berkongsi cara membuat semakan pekutusan permohonan rayuan
ke IPTA Program Pengajian Lepasan 2011/2012,anda semua boleh merujuk ke
SINI BAI  Semakan boleh dibuat mulai 14 JUN 2011,jam 12 tengah hari.


Cara Membuat Semakan Keputusan MUET Pertengahan Tahun 2011


Calon boleh menyemak keputusan ujian mereka menerusi Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) dengan menaip MUET dan hantarkan ke 15888 atau 36363, mulai pukul 12:01 tengah malam 13 Jun 2011 dan melalui sistem dalam talian dengan melayari laman web MPM http://www.mpm.edu.my mulai pukul 9 pagi.
Calon yang tidak berpuas hati dengan keputusan MUET boleh membuat rayuan penyemakan semula keputusan MUET dengan bayaran RM70 dan tarikh tutup rayuan semakan itu ialah pada 27 Jun 2011.
Maklumat lanjut boleh diperoleh melalui laman web MPM www.mpm.edu.my.
Bagi calon yang ingin mengambil semula MUET atau memperbaiki keputusan MUET Pertengahan 2011, mereka boleh membuat pendaftaran untuk menduduki MUET Akhir 2011 secara dalam talian melalui laman web MPM atau menerusiwww.mesp.gov.my/online.
Tarikh tutup pendaftaran pada 21 Julai 2011

Jun 12, 2011

Kenapa Aku Perlu Cemburu?


hihi assalamaualaikum..ok
aku ingin buat satu entri personal tentang kehidupan aku..ok
aku ada suka dengan satu awek dekat facebook ni tapi..dia dah tahu bahawa 
aku suka akan dirinya..tapi selepas datangnya orang ketiga dalam persahabatan kami 
terus memotong aku..adess!!..



..ok selepas itu aku pon tegur la dia.tapi dia buat derkk je..soo!!
banyak kali gak aq tegur dia last sekali dia pon balas.dan aku bertanya kepadanya.
awk naper selalu tak balas chat saya kat facebook?
dia kata saje-je...aku tanya punya tanya last dia cakap boyfriend dia tak kasi
chat dengan laki lain...


terkejut beruk aq...!!
sungguh kecewa hati ini..!! apabila dapat mengetahui dia telah
mempunyai kekasih hati dalam dirinya..!!
aku amat sedih dan selalu je aku rasa cemburu apabila dia dan boyfriend dia sedang bersembang 
dalam facebook ni..!!


ps:    hatiku sungguh sedih 

Cara Terbaik Perli Kontraktor Jalan di Malaysia

hihi assalamualaikum kepada anda semua..hehe
amacam korang lihat blog aq??? nampak macam newbie tak??
memang la aq ni newbie sebab tu blog sempoi..iklan pon tak de haha!
ok berbalik kepada tajuk  Cara Terbaik Perli Kontraktor Jalan di Malaysia

Resepi Daging Masak Hitam

Bahan-bahan:

1 kg daging (direbus dan dihiris)
1 cawan air rebusan daging
1 biji bawang besar (dipotong bulat)
3 sudu besar cili boh atau cili kering kisar
4 sudu besar gula merah
1/2 cawan kicap pekat
1 cawan air asam jawa atau 3 keping asam gelugor
Garam secukup rasa
Air

Bahan-bahan dikisar:

8 ulas bawang merah
4 ulas bawang putih
4 batang serai
1 cm kunyit hidup
2 cm halia

Cara Penyediaan

1. Daging direbus sehingga empuk dan dihiris. Simpan air rebusannya. 
2. Kemudian, panaskan minyak di dalam kuali. Masukkan bahan yang dikisar bersama cili boh. Tumis sehingga pecah minyak. 
3. Masukkan daging dan air rebusannya. 
4. Masukkan gula merah, kicap pekat dan air. Tambahkan garam secukup rasa, air asam jawa dan bawang besar. Masak sehingga 5 minit lagi dan angkat.


Petua masakan
1. Banyakkan halia untuk menyedapkan rasa
2. Kerisik boleh ditambah untuk mengeringkan kuah (ala rendang)

Jun 10, 2011

Tip Dan Cara Pelaris Perniagaan

Usaha mencari rezeki dan kekayaan dunia, menuntut kudrat dan akal manusia. Jika tidak, manakan wujud perumpamaan lama 'rezeki tidak datang bergolek.'



Malangnya, ada segelintir masyarakat memilih jalan pintas dan terlalu taksub dengan kepercayaan dan amalan lama seperti pelaris perniagaan yang menggunakan sihir dan alat seperti tangkal, wang kertas tertentu serta batu geliga. Ada juga penyebar cerita mendakwa wujudnya penunggu atau jin diletakkan di restoran tertentu yang kononnya ‘menggamit’ pengunjung bertandang.

Sebab Keputihan Berbau Macam Bau Ikan Busuk Keluar Melalui Faraj.

Saya ada terbaca baru-baru ini mengenai lebihan cecair berbau yang mengganggu sewaktu melakukan hubungan dengan suami. Saya juga baru mendirikan rumah tangga setahun lebih.

Dulu, cecair berbau ini tidak pernah keluar ketika melakukan hubungan. Tetapi sejak empat bulan lalu, selepas membuat hubungan, ada cecair keluar dengan banyak pada keesokan harinya.

Ia seolah-olah keputihan berwarna keruh, banyak dan berbau seperti ikan busuk. Saya sendiri tidak tahan dengan bau itu. Saya sudah mencuba mendapatkan rawatan daripada doktor di klinik swasta, macam-macam jenis ubat sudah saya ambil. Ia pulih dalam masa empat ke tujuh hari dengan diberi antibiotik sekali.

Jun 9, 2011

Dapatkan Traffik Blog Dari Seluruh Dunia Dengan 'Global Auto Surf'.


hihi assalamualaikum para readers semua..ok pada hari ini
saya ingin berkongsi satu Website yang menyediakan
perkhidmatan 'Auto Surf'..tentang Website ini ialah hurm
sebenarnya saya baru je join kelmarin jadi biarlan saya print screen hasilnya ok..!

conton!! 

ini halaman depan website ni!ok
disini tempat register.!
selepad itu jadi la macam ni..!!

ok korang nampak tak SURF yang aq letak square warna warni tu?
ko tkn suti lepas tu  biarkan je..senangkan die seacrh automatik..!
selepas anda search anda akan mendapat credit..haaa
keredit itu la berguna untuk anda ingin tau kenapa??sebab
selepas anda mendapatkan kredit itu aq cuma perlu
'Allocate' ke dalam link blog anda yang telah anda masukkan linknya.! phm??

ok ni result dia.!

APA LAGI CEPAT LA DAFTAR!

ps:kalau korang kurang faham nvm just leave a komen saya akan balas ok..PEACE


Lisa Surihani Dan Yusri KRU hangat Bercinta

hihi assalamualaikum....buat nada semua yang sudi datan g berkunjung ke blog saya pada pagi ini....ok
mungkin ada sudah tahu tentang Lisa Surihani Dan Yusri KRU hangat bercinta .mreka berdua memang hot la haha tapi korang rasa secocok ke mereka berdua tu??
bagi sayakan kurang sebab Yus  sudah duda tapi lisa  tidak..!tapi cinta tidak mengenal usia ,darjat atau pangkat betul tak..!