Dec 11, 2014

Senarai Top Ranking IPTA/ IPTS Terbaik D’ Setara 2014 MQA

Senarai Top Ranking IPTA/ IPTS Terbaik D’ Setara 2014 MQA |Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang ke blog saya. Di sini saya ingin berkongsi informasi berkaitan dengan Senarai top ranking IPTA/ IPTS 2014. Mungkin masih ramai yang tidak tahukan so hari ni saya akan kongsikan di bawah ini saya harap entry ini bermanfaat la kepada anda. Jom baca Senarai Top Ranking IPTA/ IPTS Terbaik D’ Setara 2014 MQA.



Berikut adalah semua senarai universiti awam dan swasta terbaik berdasarkan Sistem Penarafan Disiplin Pengajian (Discipline-Based Rating System, D-SETARA) dalam bidang pengajian mahupun dalam segi fakulti yang menjadi keutamaan di universiti dan kolej universiti di Malaysia. D-SETARA mengklasifikasi penarafan kepada enam tahap (Tier) dengan Tier 6 sebagai tahap tertinggi (Terbilang) dan Tier 1 sebagai yang paling rendah (Lemah). Berikut merupakan senarai penuh keputusan D-SETARA, mengikut susunan abjad.

Senarai Top Ranking IPTA/ IPTS Terbaik D’ Setara 2014 MQA



Nota Penting: Kedudukan ranking adalah berdasarkan penarafan kepada enam tahap (Tier) dengan Tier 6 sebagai tahap tertinggi (Terbilang) dan Tier 1 sebagai yang paling rendah (Lemah).



EmoticonEmoticon