Nov 2, 2012

Sinopsis dan Download Aku Terima Nikahnya Full Movie

Sinopsis Aku Terima Nikahnya | Aku Terima Nikahnya Full Movie | Download Aku Terima Nikahnya .

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda semua yang sudi datang ke blog saya pada hari ini, di sini saya ingin berterima kasih kepada anda kerana menyokong seni perfileman ni negara kita ini walaupun ketandusan artis-artis yang berbakat besar seperti Rosham Noor.

Baiklah di sini saya ingin mengambil kesempatan untuk berkongsi dengan rakan - rakan semua tentang sebuah filem terbaru bulan november ini iaitu filem aku terima nikahnya.

Saya ingin berkongsi dengan anda Sinopsis Film Aku Terima Nikahnya .



AKU TERIMA NIKAHNYA
Pengarah : Eyra Rahman
Syarikat Penerbit : Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd.
Bahasa : Bahasa Melayu
Kategori : Filem Cereka
Genre : Cinta
Klasifikasi : U - Untuk tontonan umum
Tarikh Tayangan : 11 Oktober 2012
Durasi : 87 min
Pelakon: Nora Danish,Adi Putra, Alex Yanz, Kamal Faridz, Datuk Ahmad Tarmimi Siregar, Dian P Ramlee dan Azizah Mahzan

 

SINOPSIS AKU TERIMA NIKAHNYA

Aku Terima Nikahnya mengisahkan perjalanan cinta tragis antara Johan dan Arlisa. Selepas diijabkabulkan, mereka menjalani kehidupan yang begitu bahagia kerana masing-masing dipertemukan atas dasar cinta yang mendalam. Namun ajal maut, jodoh dan takdir itu di tangan Tuhan apabila pasangan romantis ini dilanda dugaan terbesar dalam hidup mereka.

Johan terbabit dalam kemalangan hingga menyebabkannya mengalami Selective Amnesia (lupa ingatan) selepas kepalanya terhantuk kuat. Apabila sedar daripada koma, Johan hanya ingat kisah hidupnya hingga tarikh sambutan majlis hari jadinya yang ke-31 yang ketika itu dia belum lagi bertemu isterinya, Arlisa.

Kesannya, Johan tidak mengenali Arlisa dan bermulalah konflik antara mereka. Bayangkan, Johan tidak mampu menerima Arlisa walaupun isterinya berusaha memulihkan ingatannya dengan pelbagai cara termasuk membawanya ke tempat yang pernah mereka pergi bersama, lokasi perkahwinan dan tempat pertama kali mereka bertemu.

Lama berusaha, Johan masih kekal sama, mengetepikannya dan mula tertarik kepada sahabat baik Arlisa sendiri, Suriya lakonan Mon Ryanti. Arlisa mula berputus asa dan mengambil keputusan untuk melepaskan dirinya.

Namun kuasa Tuhan tiada siapa dapat menduga, kemelut yang melanda tidak berpanjangan dan doa Arlisa akhirnya terjawab.


EmoticonEmoticon